Ikväll kör vi igen ..
by 2great2btrue on Aug.10, 2009, under För info, Sports betting
Två nya MLB matcher ikväll/natt och snart hoppar NFL betten igång som ska vara lika säkra men med ännu högre odds
En förhoppningsvis fin höst väntar oss ..
Lycka till alla!
112 comments for this entry:

August 10th, 2009 on 11:31 am
ser verkligen fram emot nfl ,synd att man missa förra mbl bettet det var officiellt …..
August 10th, 2009 on 12:59 pm
grabbar, ja ska oxå köpa nfl systemet, men efter lite mail kontkat med john så sa han att han inte kan ta kort lr paypal betalningar, så hur betalade ni??
August 10th, 2009 on 1:35 pm
visakort
August 10th, 2009 on 2:06 pm
Ja det ska bli spännande. Mitt första spel. Jag är helt grön när det gäller det här med betting. Men är verkligen Johns NFL lika säker som MLB?
August 10th, 2009 on 3:24 pm
han tar inte visa kort för tillfället, frå betala via western union tydligen…
August 10th, 2009 on 11:45 pm
moneybookers andvände jag…
August 11th, 2009 on 7:58 am
Skit, både [A] bets förlorade inatt. Får hoppas att det inte behöver gå till ett [C]-bet med båda. Blir nya tag inatt med dessa lag!
August 11th, 2009 on 8:54 am
Japp, tungt. Extra viktigt då att man inte kör för hårt på bet[A] så att man har till bet [b] på båda betten eller tom bet [c] på båda ..
August 11th, 2009 on 9:13 am
Första spelet för mej
August 11th, 2009 on 10:21 am
Blir ju som tur är en ny chans redan ikväll. Tänk nu på att Baltimore är underdog och att ni bettar med handikapp. Visst ska det vara så, 2great?
August 11th, 2009 on 10:47 am
Menade naturligtvis den andre matchen som det ska spelas handikapp på naturligtvis…
August 11th, 2009 on 6:46 pm
Tja!
Är det någon annan än jag som får rent horribla odds på betus.com? Märkte det häromdagen att mina odds är sämre när jag loggar in, än om jag bara surfar runt i sportbooken. Någon som varit med om det och vad gjorde ni då?
August 11th, 2009 on 10:42 pm
Fråga! Jag registrerade mej för John Morrisons system för ca 1 år sedan då minns jag att det bara fanns MLB och NBA! Jag minns inte om NFL fanns då.. Dock så sprack jag efter någon månad då jag körde allt mer intensivare eftersom jag vann allt oftare, trodde att jag kunde öka hur mycket jag ville, var girig helt enkelt.. Sedan dess har jag ignorerat och tagit bort ALLA mejl jag fått från han, ignorerat även alla inlägg här om att ni vinner hela tiden och att det går bra, vet dock inte varför så har nu valt att hoppa på tåget igen..
Frågan är vad jag har i mitt paket.. Går det på något sätt att ta reda på vad det är jag är registrerad för och VAd är det jag behöver betala mer för OM jag nu väljer att ta upp kampen med John M igen..
August 11th, 2009 on 10:46 pm
Får du fortfarande mail ifrån honom så är det ju bara haka på, spelar ingen roll vad du har för paket. Man behöver inte ha det senaste för att få hans “Picks” utan dem får man ändå.
Det skulle ju vara om du vill utöka med NFL då, men det hinns första bettet lär inte bli förrän i höst typ oktober eller så.
Ps. Hur går det med IvyBot?
August 11th, 2009 on 10:46 pm
Såg nu i ett mejl som jag hade tagit bort från John M att han vill att man skickar han pengar i ett kuvert eller på ett annat dylikt sätt och ge han HELA $297?? Har ni gjort detta eller finns det ett annat sätt att få hans system på? Snacka om att gubben i lådan sitter och drar in pengar.. Helt sjukt..
August 11th, 2009 on 11:10 pm
IvyBot har jag begärt pengarna tillbaka på.. Har fortfarande gjort ett enda trade, känns väldigt drygt, har mailat dom och visst, den kanske är PRECIS men jag tänker inte låta burken stå på en hel månad och kanske tjäna $8 som högst!
Megadroiden blir nästa bot att testa
August 11th, 2009 on 11:38 pm
kan påpeka att betus gör så med oddsen det ändras när man loggar in därför lämna jag betus de bästa oddsen finns på Pinnaclesports.com men där kan du inte köpa poäng på nba så jag skulle rekommendera bet365 fast där är oddsen sämre men har betydligt mera spelvarianter……….Talar av egen erfarenhet ….vad beträffar Johns betalningar för hans olika system är det så att detta funkar i långa loppet är dessa priser ganska ok tycker jag men han nämner i sina system vikten av bankroll (saldo) har man litet saldo i början så satsar man mindre så du har råd med flera a,b,c förluster…… blev lite långt här;)
August 12th, 2009 on 1:06 am
Kör inte med Betus.com. Liten skandal där i början av året då det visade sig att folk som reggat sig med JMs kod fick sämre odds. Kanske är så fortfarande? Deras odds känns lite dåliga. Ta nått annat bara. Tex Bet365 som är skattefritt för oss svenskar. Alt, BetJamaica eller TheGreek, eller nått annat som är A rated på sportsbookreview.com. Dom är inte skattefria dock.
August 12th, 2009 on 8:00 am
Hej!
Såg på
http://oberoende2022.blogspot.com/
att man gärna fick fråga er om något är värt att testa att tjäna pengar på…
Är detta något att satsa på…?
http://www.highestpaysurveys.com/
MVH
Annika
August 12th, 2009 on 9:08 am
Jag tror att jag sett det där förut, inget jag skulle lägga någon tid på. O dessutom kolla upp om det fungerar för oss svenskar om du är intresserad, har ett svagt minne av att nån gick med o sen kunde man inte utnyttja det som svensk.
Lycka till!
August 12th, 2009 on 10:29 am
Okej, tack Tack!
August 12th, 2009 on 10:58 am
nån mer än jag som inte fick in detroit på b bet ,john skriver att han fick in A bet på den matchen ……tydligen får man köpa handikapp när det är jämnt mellan lagen…..och detroit var tydligen underdog fast habdikappet var -1,5 …
August 12th, 2009 on 11:03 am
Jag fick inte heller in matchen eftersom det helt enkelt inte fanns några handikapp att köpa på Bet365… Ska dock prova idag på [c]bettet.
August 12th, 2009 on 3:01 pm
Ser det inte ut som om Detroit är en underdog idag med….
August 12th, 2009 on 3:03 pm
Jo det är dem, de ser ju inte lysande ut .. Men det har hänt förut.
August 12th, 2009 on 3:32 pm
Ser precis att man kan köpa till några extra handikapp för Detroit. Funderar på att spela på +2,5 istället för +1,5 för att säkerställa att de vinner. Fortfarande typ 1,42 i odds, det är rätt acceptabelt…
August 12th, 2009 on 9:18 pm
2great: hoppas du kan ge mej ett svar idag. Jag fattar inte vad John skrev idag i sitt mail. Hur ska vi satsa idag. om du vill får du gärna svara till min mail adress: lilla.fallan@telia.com
August 13th, 2009 on 7:24 am
varför står det cancelled på matchen inatt, vad handlar det om, nån som vet?
August 13th, 2009 on 8:22 am
Pitchern var sjuk o ersattes av en annan, o då blir bettet ogiltigförklarat om man inte valt att spela med vilken pitcher som helst. Men det är ju bara tacka o ta emot att det blev cancelled .. Torsk med 8-2
August 13th, 2009 on 8:33 am
ok, tack då
… men förlust allltså på detta sepeöet, men john kommer väl hävda att an skulle köpt mer handicap i första mstchen och på så vi s ha vunnit, så han lär väl räkna detta som en vinst oxå …
August 13th, 2009 on 9:05 am
ja han har redan räknat in det som en vinst i hans statistik, han påstår ju att han fick +1,5 redan på bet a.
August 13th, 2009 on 9:10 am
jävligt konstigt….. men men, kommer fortsätta köra med ganska små summor, för som sagt förr lr senare kommer förlusterna
August 13th, 2009 on 10:35 am
jag måste ha gjort något konstigt för mitt bet blev inte ogiltigförklarat
August 13th, 2009 on 10:57 am
jag valde bort starting pitcher JÄVLA SKIT blir lite less man kan ju inte köpa ett lag ifall dom har -1.5 så kan man inte köpa +1,5 till dom på bet 365 men på pinnacle +betus kan man det blir så jävla less ska man behöva byta bolag igen ….för john kommer ju alltid att hävda när lagen är jämna att han fick +1,5 …………är förbannad
August 13th, 2009 on 11:21 am
Fick inte heller mitt ogiltigförklarat, har precis kontaktat bet365 kundservice och dom ska kolla upp detta nu. Får hoppas på återbetalning då det var en stor summa.
August 13th, 2009 on 11:28 am
meddela mig chricke hur det går räcker att du skriver här….. tack på förhand
August 13th, 2009 on 12:08 pm
Jag fick pengarna tillbaka. Ska dock satsa idag igen eftersom den matchen går till runda 4 idag!
August 13th, 2009 on 12:22 pm
jag har ringt tydligen valde jag bort pitcher enligt john system men ska nog inte göra så i fortsättningen…..
August 13th, 2009 on 12:34 pm
Hej, hur gör vi ikväll. Detroit matchen. De har nu förlorat 3 matcher mot Boston om jag får det rätt. Det är ytterligare 1 match mot Boston ikväll. Stämmer det? Är Detroit underdog? Tittar jag så har de -1,5. hur kan det bli så. Om de förlorar hela tiden varför är det inte + 1,5, har jag missuppfattat? Har nu förlorat några hundra dollar och vet inte om jag ska göra ett ytterligare försök ikväll. Någon som tar risken?
VH Janne
August 13th, 2009 on 12:43 pm
Jag tar risken med en mindre insats, inte hela dock. Kan gå hur som helst känns det som. Just nu står det att lagen matchar varandra bra och typ ingen av de är favorit… Så jag provar friskt. Efter att jag trodde att jag hade förlorat alla mina pengar igår och sen fick tillbaka insatsen så är jag villig att spela för en del av dessa pengar igen!
August 13th, 2009 on 1:18 pm
Du kontakta angående det spel, DET Tigers vs BOS Red Sox, du ville skulle förklaras ogiltligt på grund av att dina valda pitchers inte startade.
Vår spelavdelning kan emellertid bekräfta att Z Miner och J Beckett startade som pitchers och att spelet således är korrekt rättat som förlust.
Stämmer detta att han startade? eller inte? Något bevis att han inte startade?
August 13th, 2009 on 1:21 pm
enligt johns mail som kom nu borde vi väl spela ikväll oxå, eftersom det blev inställt inattt…. har jag hajat det rätt
August 13th, 2009 on 1:38 pm
Det va A Galarraga som blev sjuk va? Jag la bettet senare på kvällen och då hade ändringen redan gjorts.
Det stämmer va?
August 13th, 2009 on 1:41 pm
japp det stämmer chricke
August 13th, 2009 on 1:46 pm
Vad segt, jag la bettet 20 minuter för sent då. Typiskt.
August 13th, 2009 on 2:02 pm
jag lider med dig det var en hård förlust bara att börja om på lägre bet nivå frågan är hur många förluster det kommer bli liknande denna för det lär komma några ….hoppas det blir minst för det krävs 17 vinster för att täcka en förlust vid oddset 1,6 bara så ni vet…..
August 13th, 2009 on 2:04 pm
Kollar man hans officiella statistik så innan den här förlusten så har det bara varit 1 på 5år ..
Men när han vänder statsen till hans fördel så kanske man får lägga till nån mer förlust ..
August 13th, 2009 on 2:12 pm
så hur kommer ni göra, blir det spel inatt på detroit??
August 13th, 2009 on 2:28 pm
Jag spelar iaf… De är faktiskt favoriter till nattens match! Man kan inte spela på handikapp hos de iaf…
August 13th, 2009 on 2:31 pm
Jag spelar inte, kommer fler spel redan imorrn
August 13th, 2009 on 2:39 pm
björn, man kan ju spela på handikapp för detroit, iaf hos betus… +1,5 till 1,4 i odds…
nån som vet hur många spel det är kvar på mlb sässongen ungefär?
August 13th, 2009 on 5:21 pm
Jag avstår.
August 14th, 2009 on 6:09 am
jag vågade inte riktigt betta all insats jag borde igår. Så jag gick lite minus i denna serie, dock spelade jag igår och cashade in vinsten för att förlora mindre allt som allt. Skönt att de till slut lyckades vinna iaf. Två nya spel idag. Chans för alla att vända på allt detta igen. Ser redan att ett lag i en match är underdog. Kom ihåg att spela på handikapp där!!!
August 14th, 2009 on 7:15 am
går ju inte att köpa mer handicap på dem va… funkar inte hos betus iaf, kanske funkar senare
August 14th, 2009 on 8:46 am
så om jag har hajat det rätt så ska vi köra på +1,5 i handikapp för philadelfia eftersom dem är underdogs och på moneyöine för boston eftersom dem är favvisar??
August 14th, 2009 on 10:03 am
tobbe, du har helt rätt!
August 15th, 2009 on 2:27 am
Vill bara tipsa alla om http://www.moneyland.se som är den bästa tjänsten jag stött på. Jag lever helt och hållet på att låna ut mina pengar till aktiehandlare och får tillbaka fet vinst varje månad. Man skriver avtal för varje insättning och får tillbaka pengarna med vinst var 60onde dag. Den ända haken är väl att minsta insättningsbeloppet är 100 000:- Men har man det är det det absolut lättaste sättet att tjäna mycket pengar som jag ser det.
August 15th, 2009 on 7:49 am
Okej, det låter ju kanon. Men har de nån bankgaranti eller liknande? Hur kan jag vara säker på att jag får pengarna tillbaka? När det är så pass mycket som 100 000 kr så vill man ju ha bankgaranti. Kan inte se det någonstans på hemsidan.
Låter som en svensk variant av ett HYIP program o det innebär ju HÖG risk att en vacker dag så är sidan bara borta ..
August 15th, 2009 on 8:56 pm
Blev riktigt intresserad av moneyland, och har försökt forska lite mer om dem. Men söker man på deras namn eller hemsida så får man inte upp någonting, inte ens hemsideadressen. Så antingen är hemsidan väldigt ny, eller så har de haft en annan url förut ??
Tydligen så gäller insättningsgarantin i alla fall, fick svar av supporten då jag maila o fråga. Men tycker ändå det är konstigt att man bara kan maila dem, o att det inte finns några adressuppgifter om företaget. De skriver oxå att de ägs till största delen av danske capital, fd danske bank. Har även försökt söka efter samband de emellan på google utan resultat.
Någon annan som kan berätta nåt mer om detta, kanske Svante som tipsa om länken här kan berätta mer ??
August 16th, 2009 on 12:34 am
Moneyland är inte något seriöst bolag. Kollade upp detta i företagsregistret och dom finns INTE med någonstans. Finns inga telefonnummer,ingen som helst information på hemsidan. Hmm undrar vem du är Svante….
August 16th, 2009 on 4:28 am
2great2btrue:
Jag mailade dom och frågade och de har bankgaranti.
helene:
Uppenbarligen är det seriöst eftersom jag tjänar pengar på dom. Kan tillägga att vad jag förstår så är det ett danskt bolag, och bolaget ägs av någon annan vars namn är det som syns i företagsregistret. Jag har varit med om massa gånger att företag ägs av andra bolag helt och hållet och är registrerade under deras namn. Att det inte finns telefonnummer är antagligen för att de inte har support via telefon, inte direkt det första företaget som gör så. Hur som helst tycker jag det är trist att folk är så dömande när man bara vill hjälp andra och tjäna pengar, men det är väl väl typiskt svenskt. Man ser ner på dom som gör en avundsjuka.. Skit i att gå till dom om du inte vill. Jag tvingar ingen. Jag ville bara tipsa om en bra tjänst som jag tjänar pengar på.
August 16th, 2009 on 7:08 am
Svante nu får du lugna dig, jag är mycket tacksam för att du tipsa om dem o blev väldigt nyfiken. MEN hur ofta ser man såna tillfällen där man kan bli garanterad såna % summor efter 60 dagar.
Plus att när det minsta beloppet man kan gå in med är 100000kr så vill man väl vara säker på att det inte är någon bluff. Med tanke på att mycket på internet är bluff så har man väl rätt o vara kritisk eller? Det är inte många som bara kan slänga upp 100 000kr, o kanske ännu färre som skulle låna pengar på banken till något sådant som flera av vittnena på sidan har gjort.
Jättekul att du tjänar pengar på dem och att vi fick veta att det fungerar.
August 16th, 2009 on 7:59 am
Svante,eftersom du redan har investerat så kan du väl tala om lite vad som står i avtalet man skriver på.
Står där inget om bankgarantin i avtalet?
2great2btrue,om man registrerar sig så får man ju ett avtal skickat till sig,vad jag försår så binder man inte sig genom att göra det,eller vad tror du?
August 16th, 2009 on 8:20 am
2great2btrue,
Skickade detta till Danske Capital för att höra om de deläger bolaget.Återkommer om jag får svar.
Hej
Blev tipsad om ett bolag som heter Moneyland och de skriver att det ägs till större delen av er (Danske Capital).
“MoneyLand startade sin verksamhet 2008 och bolaget ägs till större delen av investmentjätten Danske Capital. Vår affärsidé går ut på att vi tjänar pengar tillsammans med kunden genom att kunden lånar ut kapital till Moneyland som vi sedan noggrant investerar och låter växa under en 60 dagars period. Kunden får därefter tillbaka den utlånade summan samt en avkastning på 20-30 procent. På det sättet skapar vi en win-win situation där både kunden och Moneyland går vinnande ur affären.”
http://www.moneyland.se/
Stämmer det att ni äger detta bolag till större delen?
Blir lite misstänksam när det är så bra villkor som de skriver.
Tacksam om jag kan få svar på detta.
August 16th, 2009 on 8:34 am
Bra gjort Kjell, det blir intressant att höra. Fick följande svar när jag frågade ang bankgarantin.
Hej Johan!
Ja, MoneyLand omfattas av den statliga insättningsgarantin vilket garanterar att du får upp till 500 000 kronor i ersättning vid ev. konkurs. Hemsidan har nyligen gjorts om från grunden och tydligen har våran hemsidesavdelning missat att ta med detta på hemsidan. Det ska vara uppdaterat nu under ”om oss”. Din fråga finns även uppdaterad under f.a.q. så att andra besökare kan se frågan.
Med Vänlig Hälsning
Moneyland Supportavdelningen
Och det är ju Kanon
Det kanske går bra om maila dem o fråga om man kan få se hur ett avtal ser ut ??
August 16th, 2009 on 9:25 am
Låter mycket intressant!
Håll oss uppdaterade!
Tack!
August 16th, 2009 on 9:35 am
Vad säger ni om detta?
Hämtat på finansinspektionens sida. http://www.fi.se/Templates/NewsLetterPage____2244.aspx
Vad är ett inlåningsföretag?
Ett inlåningsföretag är ett företag som inte är en bank, men som får ta emot insättningar av pengar. Ett inlåningsföretag kan i princip vara vilket aktiebolag eller ekonomisk förening som helst - bara det är registrerat hos Finansinspektionen. FI utövar dock ingen tillsyn över inlåningsföretagen.
Inlåningsföretagen får i regel ta emot högst 50 000 kronor per konsument.
Insättningarna omfattas inte av den statliga insättningsgarantin.
August 16th, 2009 on 9:59 am
Har även skickat en förfrågan till finansinspektionen om företaget.Eftersom alla som har insättningsgaranti skall va registrerade på FI.
Återkommer med svar från FI
August 16th, 2009 on 10:24 am
Kjell: Nice!
August 16th, 2009 on 10:37 am
Juste att ha en detektiv till hands
August 16th, 2009 on 1:30 pm
Fick svar på min fråga angående kontaktuppgifter, så det börjar ljusna tycker jag
Hej!
Tack för ditt mail.
Eftersom vi inte har någon avdelning för telefonsupport i dagsläget sker
kontakt vi mail. Vill du ha kontakt med
oss via telefon så är det bäst att du meddelar detta så ringer vi upp dig.
MoneyLand är endast ett varumärke under en större ägare. Vill du besöka oss
är du välkommen att besöka våran ägare European Finance House Limitied.
Adressen dit är
Fourth Floor, Berkeley Square House, Berkeley Square LONDON W1J 6BY.
Jag hoppas detta gav svar på din fråga.
Med Vänlig Hälsning
Moneyland Supportavdelningen
August 16th, 2009 on 2:34 pm
Och European Finance House är en del QIB gruppen. Men var dom inte en del av Danske Capital.? Det är rätt bra att ha ett varumärke med bara en .SE domän. Jag frågade efter deras ORG nr och fick följande svar:
Hej och tack för ditt mail!
Moneyland är endast ett varumärke under en större ägare. Organisationsnumret till detta är således följande: 4656-003
Vårt ägarbolag heter European Finance House Limited och återfinns i London.
Med Vänlig Hälsning
Moneyland Supportavdelningen
August 16th, 2009 on 2:48 pm
För info: Alla företag inom EU har ett ORG nr eller ett sk VAT nummer. Det finns dessutom regler för hur dessa nummer ser ut för respektive land. http://www.skatteverket.se/skatter/mervardesskattmoms/eghandel/momsregistreringsnummer.4.18e1b10334ebe8bc80002649.html
Själv har jag jobbat med företagsfrågor i många år, och om jag ska vara ärlig så har jag inte stött på detta sätt att sköta ett företag på.
August 16th, 2009 on 3:01 pm
2great2btrue:
du har rätt. Jag förstår precis. Jag var själv skeptisk först.
Kjell:
Avtalet ser proffsigt och rätt ut tyckte jag iaf. Jag skumläste lite och det framgår att man ingår ett avtal med european finance bank och man får klart för sig att man är garanterad att få pengarna de lovat efter de 60 dagarna. Det står också att finansinspektionen är ansvarig tillsynsmymdighet.
Förövrigt vet jag inte riktigt hur det funkar med ägandeskap av företag och sånt men vad jag förtår har danske capital ägarandelar i företag över hela världen. Så kanske är därför de har det på hemsidan. Jag kan ju tipsa dom om att kanske uppdatera informationen lite så att det inte blir så förvirrande.
August 16th, 2009 on 3:15 pm
jag kollade upp european finance house limited på finansinspektionens hemsida och de har en mängd tillstånd där och alla är från slutet av juni 2008 då det startades. Så det ser bra ut iaf
August 16th, 2009 on 3:21 pm
Jättebra forskat alla, Svante får man fråga hur länge du varit med?
August 16th, 2009 on 3:50 pm
Jag registrerade mig i februari så jag har hunnit få 2 utbetalningar hittils. Första gången satte jag in 100k och nästa 200k och nu senast satte jag tillbaks 200k igen. Så jag har sammanlagt tjänat 70 000 hittils. Och sen väntar 50k till när jag får tillbaka för den senaste insättningen.
August 16th, 2009 on 4:35 pm
låter sjukt intressant
… nån här som kommer testa, lite svårt att bara få fram 100 k sådär men om man får det så… men jätteintressserad atthöra om nån tänker testa det..
August 16th, 2009 on 6:57 pm
Svante: Låter grymt, Vad blir det för skatt? Är det 30%?
August 16th, 2009 on 9:47 pm
Hmm jag har inte betalt någon skatt än. Tänkte att jag fixar det till nästa deklaration. Och då lär det väl va vanliga skatten på kring 30% men det är ju såklart bara på vinsten man gjort.
August 17th, 2009 on 9:13 am
Intressant, nu har moneyland tagit bort att dom ägs av Danske Capital……
August 17th, 2009 on 2:08 pm
Ska nog prova på detta, det ser ju riktigt bra ut! Tycker iof inte det låter för bra för att vara sant. Man får ju tänka på att de bara betalar ut högst 6 gånger per år. Kan tänka mig att dom tjänar förmögenheter på någon som kontinuerligt lånar ut 300 000 ex. Men å andra sidan finns det nog inget lättare sätt att tjäna pengar får oss dödliga heller
så det lutar nog mot att bli kund
August 17th, 2009 on 3:49 pm
nikke, rapporterar du här sen hur det går för dig… hur mkt kommer du sätta in, 100k lr..??
August 17th, 2009 on 4:23 pm
japp jag håller er uppdaterade. Provar nog 100k till att börja med då jag inte har så mkt mer undanlagt. =)
August 17th, 2009 on 5:20 pm
bra där, oxå sjukt sugen på det. måste bara spara lite till först
August 17th, 2009 on 5:56 pm
Jag ska nog prova det. Lånar pengar av farsan… Bra mycket pengar för att inte göra nått egentligen. Plus att det verkar säkert för kontraktet verkar ok. Sjukt bra om det funkar!
August 17th, 2009 on 7:30 pm
Samma här faktiskt blev sjukt sugen. Fick också se avtalet och det ser bra ut! Ska ta ett lån först förtjänsten täcker ju ändå kostnaderna för det.
August 17th, 2009 on 7:41 pm
Var det “felnumrerat” i det avtal ni sett oxå? 1, 2, 3, 4 o sen hoppar det till punkt 9, 11, 12, 14, 15
Eller har jag bara fått ett utdrag ur villkoren?
August 17th, 2009 on 7:59 pm
Går det att komma åt kontrakten utan att investera ,, så man kan kolla igen det hela ? nån som vet
Peter
August 17th, 2009 on 8:36 pm
2great2btrue:
I det jag fick var numren rätt. Du kanske fick ett udrag eller en sammanställning eller nåt där dom inte hade ändrat numrena? Kan tänka mig att de tagit ut relevanta delar ur någon avtalshandling som används till olika avtal och då var numrena kanske kvar. Aja spelar ju egentligen ingen roll vad det står för nummer så länge texten stämmer och texthänvisningarna (som när det står “enligt punkt 2″ Så måste det ju stå en 2a vid den.)
Peter:
det är bara att maila dom så skickar dom en kopia på avtalet.
August 17th, 2009 on 9:22 pm
Hittade en lista med anslutna företag till insättningsgarantin.
Någon som lyckas hitta detta företag?Vem nu tillståndet är utfärdat på.Jag kan inte hitta deras namn men skall avvakta svar från FI.
https://www.insattningsgarantin.se/sv/Insattningsgarantin/Resultat-fran-sokning/?s=
August 17th, 2009 on 10:15 pm
Vad jag förstår så går en utländsk bank som har verksamhet i annat land under sitt hemlands insättningsgarantier, och för London är den 50,000 Euro i ersättning vid konkurs, alltså över 500 000kr.
August 17th, 2009 on 10:46 pm
Försökte skicka mail till moneyland och fick tillbaka följande:
- These recipients of your message have been processed by the mail server:
kund@moneyland.se; Failed; 5.1.1 (bad destination mailbox address)
Remote MTA mx-cluster1.one.com: SMTP diagnostic: 550 5.1.1 : Recipient address rejected: User unknown in relay recipient table
August 18th, 2009 on 6:25 am
Nikke,så här skriver de på sin hemsida under “om oss”.
“Den statliga insättningsgarantin hanteras av Riksgälden och insättningsgarantin finansieras genom avgifter från banker, kreditmarknadsbolag och värdepappersbolag”
De skriver att insättningsgarantin hanteras av riksgälden och den är svensk.Då tycker jag att de skall finnas med på listan.
Institut som omfattas insättningsgarantin
Svenska banker, kreditmarknadsföretag och värdepappersbolag omfattas automatiskt av insättningsgarantin
om de har tillstånd från Finansinspektionen att ta emot kunders pengar på konto.
Ett svenskt dotterbolag till ett utländskt institut är att anse som ett svenskt institut om dotterbolaget
har tillstånd från Finansinspektionen att bedriva verksamhet som bank, kreditmarknadsföretag eller
värdepappersbolag.
En filial till ett utländskt institut från EES1 i Sverige omfattas av en insättningsgaranti i hemlandet.
Information om denna lämnas av respektive filial. Utländska instituts filialer kan komplettera hemlandsgarantin
genom att ansluta sig till den svenska garantin.
Ett utländskt dotterbolag till ett svenskt institut inom EES och i vissa andra länder omfattas av den
insättningsgaranti som gäller i respektive land, under förutsättning att dotterbolaget har det tillstånd
som krävs i det aktuella landet. Närmare information lämnas av respektive institut.
En filial till ett svenskt institut inom EES omfattas av den svenska insättningsgarantin.
På http://www.insattningsgarantin.se finns en lista över alla anslutna institut. Där kan du också söka efter
just din bank.
https://www.insattningsgarantin.se/Documents/Insättningsgarantin_infoblad_090813.pdf
August 18th, 2009 on 8:04 am
Nikke, något dom borde skrivit är att “insättningsgarantin är 500 000 kronor eller 50 000 euro, om det beloppet är högre.”
Ny lag sen 1 juli 2009! Detta borde dom ha vetat!
August 18th, 2009 on 5:32 pm
Jag kommer inte in på moneyland.se längre. Det står “This site has been suspended.” Undrar om det är något allvarligt eller bara temporärt…
August 18th, 2009 on 6:51 pm
Det är temporärt (har med webbhotellet att göra), eventuellt kommer någon från moneyland support till den här sidan o svarar på våra frågor och funderingar. Jag har bjudit in dem till den här diskussionen.
August 18th, 2009 on 7:40 pm
Eller så har dom lyckats lura tillräckligt många så dom kan dra sig tillbaka och försvinna!
Det låter fortfarande för bra för att vara sant.. Annars så skulle väl alla kasta ut sina besparingar till dom?
August 18th, 2009 on 7:49 pm
Fick som svar på mail att det var temporärt, men när man tänker efter vad det betyder så kan man ju undra ..
Skulle det bara vara något tillfälligt fel, varför skulle de skriva så ??
August 18th, 2009 on 8:20 pm
Deras timmar var nog räknade, jag fick en kopia av avtalet,och där finns en hel del juridiska misstag. Skickade i alla fall avtalet till European Finance House…….
August 18th, 2009 on 8:33 pm
Vilka fel hittade du i avtalet, Helene?
August 18th, 2009 on 8:40 pm
Till mig skrev de att de hade hittat något fel i en server så att hemsidan ligger nere lite sen så fort den kommer upp igen så ska de skicka ett kontrakt till mig så ska jag också se vad de skriver.
Tror ni verkligen att det hela bara är en stor bluff? Jag tänkte ju köra med det här… Kanske ska avvakta lite först och höra hur det går för andra? Är dock sjukt sugen på att prova. Egentligen kan man ju inte riskera något eftersom det går lätt att spåra vem som äger företag mm… Men vi får se…
August 18th, 2009 on 9:01 pm
Björn: skickar dej gärna kopia på avtalet. Jag vill inte skriva här på sidan vilka juridiska fel dom gjort (då lär dom sej till nästa gång) men skickar dej gärna detta på mail om du vill.
August 18th, 2009 on 9:37 pm
Har avtalet, men skicka gärna mail till mig vad som är fel, tack!
August 18th, 2009 on 10:50 pm
Efter förfrågan går vi med i denna diskussion och förklarar läget.
Till att börja med kan vi meddela att anledningen till att hemsidan
är nere är på grund av att det verkar som om någon försökt
sabotera för oss.
Någon har lyckats få webhotellet där hemsidan låg att avregistreras från
från oss. Felet ligger hos webhotellet som godkänt det hela utan att ha begärt
alla handingar som de borde gjort.
Den som avregistrerat domänen har också i sin tur lyckats registrera sig på denna.
Självklart kommer vi att se till att innehavet kommer i rätta händer, men det pågår
en utredning eftersom avtal har skrivits och det kan man inte ändra på hur som helst.
Det är svårt att säga när sidan kommer tillbaka men det borde inte ta allt för lång tid.
Sen är vi också väldigt nyfikna på att veta vilka juridiska misstag som finns i avtalet. Eftersom
vi anlitat ett företag att skriva avtalet så vill vi kunna kontakta dem om något är fel. Företaget
har även skrivit avtal åt andra stora institut som banker, kreditmaknadsbolag etc. så därför
är det väldigt relevant att kunna ta reda på vilka misstag som tydligen finns i det, eftersom det då
lär det va många fler företag så lider av liknande missar.
Vi är tacksamma för de som stöttat oss och vi hoppas att de som varit intresserade att bli kunder
gärna fortsättningsvis vill bli detta.
//Supportavdelningen
August 19th, 2009 on 12:19 am
Hemsidan moneyland.se skapades den 10 augusti 2009 läs mer här
http://whois.domaintools.com/moneyland.se
läs in informationen och begrunda
August 19th, 2009 on 3:00 am
Men snälla nån, vilken bedrift att hitta whois, som förövrigt inte ens är särkilt pålitlig i alla lägen. Kan ju ex ta ett urklipp från wiki: “when a domain record is updated (moved, sold), the previous information is not archived but overwritten. A few WHOIS servers, however, do automatically monitor and cache the records for domains which were queried through their interface, making the WHOIS history partially available.”
August 19th, 2009 on 4:35 am
Välkommen in i diskussionen Moneyland!
August 19th, 2009 on 8:24 am
Efter att ha kontaktat riksgälden så fick jag följande svar:
Tack för ditt mail, som fick oss att kolla upp företaget hos Finansinspektionen i Sverige och därefter hos Finansinspektionen i England. Resultatet av detta blev att informationen på hemsidan nu är borttagen, då företaget inte omfattas av den svenska insättningsgarantin.
Vänliga hälsningar,
xxxx x xxxxxx
_________________________________________________
xxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Insättningsgaranti och Investerarskydd
Riksgälden
Tfn: xxxxxxxxxxxx
Mobil: xxxxxxxxxxx
http://www.riksgalden.se
August 19th, 2009 on 8:50 am
2great2btrue, tack för den informationen,snabbt svar till att vara en myndighet!!
August 19th, 2009 on 12:15 pm
2great, bra jobbat!
August 19th, 2009 on 12:40 pm
Fick svar från FI men detta vet vi redan nu.
Kjell
Moneyland är inte ett registrerat bolag hos Finansinspektionen. Bolaget finns inte heller med på insättargarantinämndens (Riksgäldens) hemsida över de bolag som omfattas av insättargaranti.
Moneyland samarbetar tydligen med en engelsk bank European Finance House Ltd som har inanmält gränsöverskridande verksamhet här i Sverige men detta innebär inte att European Finance omfattas av den svenska insättargarantin.
Mvh
Enhetschef, Rättsavdelningen/
Head of Unit, Legal Department
Finansinspektionen