Rebelbetting någon?
by 2great2btrue on Jul.30, 2010, under För info, Sports betting
Har någon testat Rebelbettings programvara för sports arbitrage?Funderar på om jag ska göra ett seriöst test, nån mer som är intresserad så vi kan diskutera här ..Läs mer här >
57 comments for this entry:

July 30th, 2010 on 11:00 am
Ag funderar riktigt mkt på det, låter ju bväldigt bra, ganska liten vinst per spel men 100% vinst på dem liren man lägger… Men som jag förstått det så behövs en ganska stor jassa att starta med eftersom det underlättar väldigt mkt att ha många olika bookies…!
July 30th, 2010 on 12:06 pm
Jo, med tanke på månadsavgiften så måste man ju dra in den till att börja med.
De säger att man kan räkna med 10-15%/mån på sin totala kassa.
Säg att man bestämmer sig för att testa seriöst 6mån, då blir månadsavgiften ca 750:- med dagens €-kurs. Då bör man ju starta med ca 10 000kr, för att få åtminstone en liten vinst i början. 10-15% på 10 000kr blir ju 1000-1500, för att sen förhoppningsvis växa månad efter månad. Men sen vet jag inte hur mycket man kan påverka de där vinst procenten, ju fler “spel” man lägger desto mer vinst/mån borde man ju få.
Jo man bör väl ha minst 4-6 bookies, men man skulle ju kunna testa demo ett tag för att se vilka bookies som dyker upp mest. Men på demo “ser” man bara arbs som är på max 0,6%, kanske blir helt andra bookies när man väl går live
July 30th, 2010 on 1:35 pm
vad menar du med arbs och 0,6%
July 30th, 2010 on 3:18 pm
Spelen som tas fram i programvaran kallas arbs, och på demo får man bara se de som ger 0,6% i vinst. Jag antar att du vet vad ett sports arbitrage är? Man utnyttjar skillnader i odds mellan olika bookies och får på så sätt ett “surebet” (ett vad som inte kan förloras)
July 30th, 2010 on 4:26 pm
Aa, jag vet vad det är, ska ladda ner demon nu o prova den till en början! 700/ månad är rätt mkt pengar!
July 30th, 2010 on 4:54 pm
kollar runt lite i gratis versionen nu, förstår itne allt än, men ska nog sitta snart, har du kört gratis versionen?
July 30th, 2010 on 5:27 pm
Har tagit ner den oxå, provat lite med inställningar osv ..
July 30th, 2010 on 5:44 pm
hur tycker du det verkar då, ska du köpa full version?
July 30th, 2010 on 6:05 pm
Jo, man måste ju prova live nån vecka kan jag tänka mig för att veta hur ofta/sällan oddset hinner ändra sig innan man hinner lägga sina bet. Jag antar att det är det största problemet, även om det borde gå rätt fort då programmet loggar in automatiskt åt en o letar fram rätt match osv ..
July 30th, 2010 on 6:10 pm
men jag tycker det är ganska många matcher där det blir en liten förlust vid ett av resultaten, alltså inget “surebet”
July 30th, 2010 on 6:12 pm
nej, den visar ju bara surebets
July 30th, 2010 on 6:16 pm
kolla på chelsea - man utd matchen då blir det en förlust med 0,80 sek på man utd vinst om man låter insatserna va
July 30th, 2010 on 6:17 pm
lr är det jag som gör nåt fel?
July 30th, 2010 on 6:36 pm
nu såg ja iof attt an kunde ändra den totala insatsen längst ner och ökade jag den lte så gick det plus på alla
July 30th, 2010 on 6:52 pm
mm precis
July 30th, 2010 on 6:56 pm
Så den loggar alltså in automatiskt letar upp matchen , säger vilken summa man ska betta för att det ska funka och jag godkänner egentligen bara alltihop, verkar ju enkelt!
July 30th, 2010 on 7:07 pm
japp, du bestämmer innan vilken total summa du ska betta för sen delar den upp summorna hur du ska betta o även letar upp matcherna o loggar in åt dig japp
Du fyller i dina inloggsuppgifter i programmet för de bookies där du har konto ..
July 30th, 2010 on 7:12 pm
Men jag tänkte på en grej, om man ställer in så att man ser arbs från typ 0.1 till 0.6 så borde det ju fungera att trycka på bet knappen så att den försöker logga in på de valda bookies. Men för mig kommer det upp en ruta även då att jag måste uppgradera till pro versionen, blir det så för dig också?
July 30th, 2010 on 7:32 pm
jag har inte kommit så långt, jag har ett par konton men bara pengar hos bet365 och finns ingen match där dem 2 bookisarna är 2 av mina…
en saka ja tänkte på, måste ju finnas nåt enkelt sätt att föra över pengar mellan kontona, finns det det lr måste man ta ut o sätta in hela tiden, tar ju ganska lång tid om man måste hålla på så…
July 30th, 2010 on 7:35 pm
Japp, du ska använda dig utav en “elektronisk plånbok”. Jag rekommenderar moneybookers eller neteller för att flytta pengar.
Men det spelar ingen roll hur långt du kommit, prova att markera ett arb som ligger på mellan 0.1 o 0.6 och sen klicka på bet knappen o se vad som händer.
July 30th, 2010 on 7:44 pm
ok, ja förstår va du menar, du har under “options” valt bara dina bookies eller hur? väljer du alla bookies där så kommer du kunna lägga bet på NÅGRA matcher, det där med att alla bets med arbs upp till 0,6 är inte sant, det är bara ett par st som funkar!
det där ed plånboken, jag får fixa ett sånt konto då.. tror jag har hos nån, kommer inte bara ihåg vilken..
July 30th, 2010 on 7:51 pm
Just nu fungerar inget ens mellan 0,1-0,6, står bara att jag måste uppgradera ..
July 30th, 2010 on 7:51 pm
mm om du går in under options och väljer alla bookies så kommer det funka, gör det för mig iaf
July 30th, 2010 on 8:14 pm
Hm, hjälpte inte för mig. Jag tror bara den visar arbs som man kan spela med de bookies man fyllt i så ska nog inte spela någon roll.
July 30th, 2010 on 8:23 pm
konstigt, jag kan lira på ett par st, men dem matchar ändå inte dem bookies jag använder, så kan inte lira nåt
July 30th, 2010 on 8:55 pm
nu har jag blivit medlem på neteller, hur gör jag då för att föra pengar emellan, måste jag göra enutbetalning till neteller kontot då och sen en insättning därifrån lr?
July 30th, 2010 on 9:14 pm
japp precis, du sätter in på neteller eller tar ut från något spelkonto till neteller o använder de o föra emellan med.
Men tror du måste bli verifierad på nåt sätt först för att kunna använda det fullt ut.
July 30th, 2010 on 10:14 pm
man kan ju testa 1v eller 1 månad, kanske är nåt an ska göra…
July 31st, 2010 on 4:23 am
Sry om jag bryter och börjar med ett helt nytt ämne. Googlade för o se vad man fick upp om spelinkomster.se och som han kallar sig Janne, o då kom ja på din blogg, brukar läsa dina blogg sen innan men inte pga detta.
men din blogg e seriös och alla kommenterar står kvar(vilket inte e fallet hos janne) plus jannes statistik stämmer inte, vilket jag nu förstår att han ändrar om han nu vill att folk köper hans tips via spelinkomster.se.
Såg att de fanns ngt gammalt inlägg om detta o folk undra lite, men egentligen ingen skrev ngt om det sen. Nu tror jag iofs han heter Janne på riktigt, har t.om alla hans personliga uppgifter pga jag har köpt o testat hans sida, o då såg jag vad han hade reggat för mailadress, pers info osv genom paypal, nu kan man ju skriva fakeuppgifter på paypal men e ju inte helt dum så kollade ännu mer(han länkar bilder på ett plattsättarföretag han startat osv) och visst, jo fan snubben heter t.o.m Janne, jag snoka bra mycket mer än såhär men kan inte skriva allt här, men så alla vet att det inte e ngn muhammed i farsta som blåser er, utan en svensk kille som vi kan våldgästa om vi tycker han blåser tillräckligt många av oss(vilket nu INTE e fallet!) Iaf, det gamla inlägg jag hitta här på din blogg handla om att han antingen sålde vidare JMs tips el på ngt sätt hade en deal med honom. Jag har ingen aning om antingen de ena el de andra, men Janne kör precis likadant iaf, a-b-c-bet. Jag får allting mailat hela tiden till mig, nu har han loosat a o b-bet på de senaste mlbmatcherna, samt han spela inte c-bet i den serien utan börja igen med ett nytt a-bet, och då på NY mets vs arizona inatt, och betet loosa. Nu har Janne iofs haft sjukt bra tips innan dess, tror 7 raka a-bet gått in för oss. Är det ngn mer här inne som spelar av Jannes tips?? sry 2great2btrue att jag kluddar ner din blogg om detta och i fel ämne
Om ni har några frågor angående hans system el ngt annat så ska jag försöka svara på de mesta, har som sagt allt på min mail, han utskick, hur han lirar systemen på MLB, NBA, WNBA, all europeisk fotboll, ja allt.
Sry igen att jag snor lite av den här tråden/ämnet för ngt helt annat!
ska nog starta en egen betblog så slipper jag kludda här ngt mer haha, men adda nowda@live.se så kan vi, om det nu e ngn mer som kör efter jannes tips diskutera allt som har samröre med den sidan(spelinkomster.se)
tack för lånet 2great2btrue! o tack för en bra blogg
July 31st, 2010 on 8:45 am
Det står säkert på hemsidan men hinner inte
Gå in o läsa nu, men om man köper programmet, binder man upp sig på nån tid då lr kan ja avsluta när jag vill?
Sen tänkte jag lite på det här med att bli blockad innan vinner hela tiden, det
Borde man bli rätt fort kan man ju tycka, va tror du?
July 31st, 2010 on 10:08 am
Vet inte, men vissa bolag kommer man ju loosa på o vissa vinna så det tar väl olika lång tid innan man får sin limit sänkt, dvs att man inte får satsa mer än kanske 50kr till slut ..
July 31st, 2010 on 12:14 pm
Matti! JM har oxå spel på NY mets nu, tror knappast det är hans egna lir han säljer, kopierar dem garanterat nånstans ifrån, jag kommer Adda dig på msn, hoppas det är lugnt!
August 1st, 2010 on 8:15 am
2great! Jag har neteller nu, kostar det ingenting att föra över mellan olika bookies? Och kommer pengarna på en gång? Lr handlar det om nån timme lr så?
August 1st, 2010 on 9:54 am
Hm, lite osäker på avgifterna men tror det står hos bookien när du väljet neteller som insättningsmetod. Pengarna brukar komma direkt.
August 1st, 2010 on 10:05 pm
Hur många bookies är du medlem hos? Svårt att veta vart man ska gå med, pinnaclesports känns som ett måste, den verkar va en av dem två rätt ofta!
August 1st, 2010 on 10:26 pm
Jag har mailat o frågat vilka de rekommenderar, men inte fått svar än. Får se om de svarar imorgon.
August 2nd, 2010 on 8:27 am
Hej! Jag heter Björn och är en av de som jobbar med RebelBetting. Kul att ni hittat oss!
För att svara på frågan om varför man ibland inte kan spela på vissa arbs som är under 0.6%:
Detta beror på att Cross Market arbs är exklusiva för våra betalande kunder (oavsett vilken procent arbet har). Detta innebär alltså att om det står “CM” (Cross Market) under “Type” så kommer detta arb inte att vara tillgängligt för de som har gratiskonton.
Ni kan se vad som ingår i de olika versionerna på denna sida (i tabellen nere till vänster): http://rebelbetting.com/subscribe/
Läs också vad Cross Market arbs är för något här:
http://rebelbetting.com/faq/what-is-a-cross-market-arb-and-how-do-i-calculate-the-winnings
Ha det bra!
August 2nd, 2010 on 12:26 pm
Ok, rebelbbetting, tack för det.. Du skulle inte kunna Svara på 2greats och min fråga angående vilka bookies ni rekommenderar att man ska ha, pinnacle känns som sagt som ett måste, är det några fler som ni vet förekommer fler än andra?
August 3rd, 2010 on 9:39 am
Hej igen!
Om man inte vet vilka spelbolag man ska börja med, brukar vi rekommendera Pinnacle, Betfair, Bwin, Unibet, Nordicbet, 188bet, William Hill, Betsson, Ladbrokes, Stan James, och Victor Chandler som start-bookies. De viktigaste att ha är Pinnacle och Betfair enligt min mening. Sen är det ju så att ju fler man har, desto fler arbs kan man spela på såklart!
August 3rd, 2010 on 10:43 am
Det är väldigt många bookies, 1000kr hos varje det blir 11k bara där.. Kan inte spelbolagen oxå stoppa bet? Alltså säg att j lägger 1k hos pinnacle och samma summa hos unibet osså stoppar pinnacle mitt bet då hör ja ju en ganska stor förlust!
August 3rd, 2010 on 11:03 am
Jovisst kan de det, det är en av riskerna med sports arbitrage. Men man behöver ju inte börja med 1000kr hos varje, för att testa så räcker det ju med mindre summor.
Själv har jag haft igång programvaran mesta tiden av dagen och inte alls fått många arbs, men beror väl på att jag inte har så många bookies och att det förmodligen inte är lika mycket matcher tidigt i veckan ..
August 4th, 2010 on 7:27 pm
rebellbetting: nu har jag reggat mig hos dem bookies du listade häruppe, en fråga bara, skulle läga ett bet hos bla 188bet, men hos dem loggas man varken in automatiskt lr får fram matchen , varför är det så och är det bara hos dem?
August 5th, 2010 on 8:24 am
Hej Tobbe,
AutoSurfen kan sluta fungera ibland med de asiatiska spelbolagen pga att dom inte är konsekventa med deras “Early” och “Today” -marknader. Ibland finns en match i deras Early kategori, trots att matchen spelas samma dag (Today) (och tvärtom).
Om AutoSurfen inte fungerar, testa att klicka på marknaden som INTE är vald (om AutoSurfen har valt Early, klicka på Today). Klicka sen på participantnamnet i Betting Browsern för att söka efter spelaren/laget på den sida du är på. (Ibland måste man klicka på rätt sport först också.) Då borde den hitta spelaren/laget och lägga matchen till din betslip.
August 5th, 2010 on 10:23 am
Ok, men inloggningen då? Den ska ju logga in automatiskt oxå, det gör den inte heller?
August 5th, 2010 on 3:29 pm
Vill ni få gratis sport arbitrage ska ni prova Oddsfinders arbitrage tjänst: http://www.oddsfinder.com/sv/sure-bets/
Där jämförs över 60 bookmakers och massa cross markets helt gratis.
August 5th, 2010 on 9:25 pm
kom på en fråga till rebelbetting…
koollade på ett 3w bet idag men när ja skulle lägga beten, då trycker ja på pilen uppe till vänster och då loggar programmet in på sidorna och hitttar matcherna MEN den logade bara in och tog fram matcherna i 2 fönster, när det är ett 3w bet så ska man väl lägga 3 bet, det finns ju 3 fönster men i mitt fall loggade det bara in i det översta och understa fönstret, hoppas du förstårmin fråga…
August 6th, 2010 on 9:09 am
Inloggningen på tex 188bet kräver att man anger en captcha kod innan man kan logga in. Det ska fungera att ange capthcakoden och klicka på log in efteråt (AutoSurfen fyller i inloggningsdetaljerna).
I din andra fråga så antar jag att två av de tre bet som du skulle lägga hade samma bookie? Vi loggar inte in på samma bookie i två olika fönster, då detta har skapat problem förut. Vissa spelbolag kan inte hantera dubbla inloggningar samtidigt, då man lägger upp olika vad samtidigt i de olika fönstren. När man accepterade ett vad, så visste inte spelbolaget vilket av de två vad som skulle accepteras.
Skicka gärna supportfrågor till support@rebelbetting.com - så får du svar mycket fortare!
August 10th, 2010 on 4:46 pm
2great! Har du bestämt dig on du ska prova lr inte?
August 10th, 2010 on 7:40 pm
Tyvärr är det för tidskrävande för min smak .. Själv då?
August 11th, 2010 on 2:15 pm
Nja, inte nu iaf! Ska försöka bygga upp spelrullen så att kg isåfall kan ta dem pengarna och satsa, så det blir till hösten isåfall!
December 17th, 2010 on 8:10 am
tjena
va längesen jag va här kolla men såg nu att ni har hittat arbitage. jag har sysslat med detta i ca 6 mån nu av och till. och har dragit in ca 15k men ca 10k insats. måste dock understryka att jag inte har varit under hela tiden! så skulle kunna ha mycke bättre resultat.
arbitage passar iaf mig perfekt då man kan göra de i stort sett när man vill och när de passar. dock behöver man en lite större insats än till andra strategier. jag skulle rekommendera minst 10k för att man skall tjäna på de. men ju mer desto bättre. sen tjänar man ju mycke i börjar då man kan plocka startbonusar och freebets hos nästan alla bolagen.
rebelbetting är ett mycket bra program då nästan allt går automatiskt. så skulle verkligen rekommendera de!
mvh simon
December 17th, 2010 on 4:06 pm
hej simon!
Intressant och höra om någon som verkligen provat arbitrage fullt ut, vad är det vanligaste misstagen/riskerna som du upptäckt?
Är det vanligt att oddset hinner sänkas t ex på den andra bookien när man ska lägga ett arbitrage?
December 20th, 2010 on 9:15 am
hej
ja de finns väl 3 riskmoment när man skall lägga en arb.
först är de den mänskliga faktorn, att man helt enkelt lägger på fel match eller fel belopp. viktigt att ta de lugnt och att kolla sig själv hela tiden.
sen kan bookies dra tillbaka bets som man redan lagt vilket kan va väldigt krävande. dock inte så ofta de händer så länge man inte lägger arbs på helt självklara fel i oddset. i rebelbettings program kommer de även upp varningar när de kan va ett fel från bookien. jag brukar nästan aldrig spela på arbs över 4-5%.
till sist är de som du säger att oddset hinner ändras innan du hinner få in de sista bettet. dock brukar du hinna se de innan du lägger betsen då man alltid går till sista steget på alla bookies innan man godkänner alla på samma gång. och om de blir så att man hinner få in de första men inte de sista så blir de oftast inte så stor förlust ändå.
men allt detta lär man sig ganska snabbt. och om ni känner för att börja med arbitrage vilket jag verkligen tycker att ni ska. så betta på papper dom 100 första arbsen. så lär ni er hemsidorn och hur allt funkar innan ni lägger era egna pengar på spel.
har ni ca 10k över så kan ni lätt dubbla dom på 1-2 månader med hjälp av alla bonusar som bookies erbjuder.
mvh simon
December 20th, 2010 on 8:38 pm
Ja, med tanke på vad programmet kostar så måste man väl nästan ha 10k att börja med för att täcka månadskostnaden. Helst om man inte har så mycket tid, kanske bara nån eller par timmar/dag att spela.
December 21st, 2010 on 3:38 pm
ja ett tips för att bygga upp sitt start kapital är ju att plocka alla bonus man kan komma åt innan man börjar med med arbs. då behöver man inte rebelbettings program utan de finns gratis hemsidor där man kan få arbs upp till 0,6. dock brukar man gå lite minus på varje spel när man plockar bonusar men går man minus 5 pund och får en bonus på 50 så har man ju ändå gjort en fin peng.
då de oftast är ett omsättningskrav på bonusarna. så tänk på att inte ta dom stora bonusarna när man har för litet kapital. så att om du vinner på bookien du skall plocka bonus kommer pengarna sitta fast där. tills du antingen omsatt tillräckligt mycke för att ta ut dom eller att du sätter in mer pengar på en annan bookie och vinner där istället. hoppas att ni förstår vad jag menar
jag tjänade runt 8k första månaden bara på bonusar med ett start kapital på 20k. och då har jag inte tagit dom stor bonusarna än. finns bonus ända upp till 500£ hos vissa bookies. så där finns verkligen pengar att tjäna!
ett annat tips är att starta ett moneybookers i samma valuta som alla spelkonton så att man slipper växlingsavgifter varje gång du tar ut pengar.
2great2btrue har du ett par timmar om dagen borde de räcka långt. dock får man oftas mest och bäst arbs på helgerna.
mvh simon
December 21st, 2010 on 8:54 pm
har konto på rätt många bolag redan så tyvärr har jag nog redan förbrukat bonusarna på de bolagen ..
men räcker det med 5-6 bolag med några tusen på varje?
January 4th, 2011 on 7:49 am
ja jag skulle rekommendera 10-15 konton till en början men sen kanske du inte har pengar på alla utan man får se hos vilka bolag de kommer mest arbs så får man slänga in pengarna där. men de märker man ganska snabbt tex pinnacle sport är en ständigt återkommande bookie så där skall man ha mycke cash.
men man får helt enkelt prova sig fram.
mvh simon